דפוס אופסט נחשב לשיטת דפוס ותיקה זה שנים, שכמובן שכללה עצמה עם השנים בעזרת טכנולוגיות ומכשור מתקדם. דפוס זה מכוון בעבור צורך של הדפסות בכמויות גדולות – של אלפי יחידות. שירותי דפוס אופסט מוענקים לרוב בסנטרגרף עבור הדפסת ניירות מכתבים, מעטפות, פנקסי חשבונות, ניירת משרדית, עלונים, פולדרים, קטלוגים ועוד.
 

דפוס זה כאמור מהווה מקור להפקת כמויות רחבות של הדפסות במבחר רחב של צבעים, גדלים ועל סוגים שונים של משטחים. כיום דפוס אופסט נעשה באמצעות מכונות מודרניות מתקדמות אשר שומרות לאורך כל התהליך על הדפסה מדויקת ואחידה.
 

העיקרון הבולט בדפוס אופסט הוא ברצון לא לערבב חומרים האחד בשני. ברוב המקרים מדובר בדיו ומים. החומר אותו אנו רוצים להדפיס נמצא כמובן על המחשב. בהמשך, מועבר חומר ההדפסה ללוחות אלומיניום דקיקים שעליהם נצרב בעזרת לייזר המידע המודפס מן המחשב. את לוחות האלומיניום הדקיקים טובלים בשמן ובהמשך במים. השמן נמרח על הטקסט והגרפיקה. באותם חלקים בהם נמרח השמן נצמד הדיו והרווחים בהם יש מים נשארים נקיים ללא דיו. הנייר עובר במכונת הדפוס בעלת מספר רבדים היוצרים תבניות למקומות בהם נרצה להדפיס והצבע ממנו מוטבע על התבניות שנוצרו.
 

תהליך דפוס אופסט הינו תהליך מרוכז וארוך של מספר שעות. במכונות המדפיסות סוג זה של דפוס קיימים ניירות במשקל טון.
בתום הדפסת העותקים הרבה ניתן לשפר את התוצרים באמצעות חיתוכים, הבלטת חלקים מסוימים ואף להדפיס בזהב וכסף.
שיפורים אלו ניתן להבחין בכריכות ספרים יוצאות דופן, חוברות, פולדרים בעולם השיווק והפרסום, הזמנות ועוד. דפוס זה נחשב ליקר אי לכך מותאם הוא להדפסה בכמויות נרחבות.
 

בעבור לקוחות רבים חשוב לציין את היתרונות הייחודים לדפוס אופסט למול שיטות דפוס אחרות:
 

יתרון בולט על אף המחיר הגבוה הוא ביחס – כמות מול מחיר. למול הכמות הרבה במסגרת דפוס דיגיטלי זה המחיר הוא בהחלט משתלם שמניב לנו אלפי עותקים. כל הדפסה אחרת הייתה כמובן עולה הרבה יותר.

דיוק ההדפסה במכונות האופסט איכותי ביותר ובמיוחד בשנים האחרונות עם ההתקדמות הטכנולוגית המאפשרת זאת.

ניתן כיום להוסיף צבעים ייחודים בהדפסת אופסט ולא להתבסס רק על צבעי היסוד CMYK – ציאן, מג'נטה, צהוב ושחור. תוספת הצבעים כוללת צבעי פנטון, צבעים מטאליים וצבעים זרחניים.

צבע ההדפסה בדפוס האופסט הוא עמיד הרבה יותר. ניתן להבחין זאת בבירור בכך שאם נקפל נייר שהודפס בשיטה האופסט הצבע נשאר ולא מתפורר במקום הקיפול. זאת לעומת חוסר העמידות בשיטות אחרות דוגמת שיטת הדפוס הדיגיטלית. בנוסף, בהדפסה זו הברקת אור תהה יחידה יותר ולא תשתנה בזוויות מסוימות לכדי אפקט נגטיבי.